Assalamualaikum,
Alhamdulillah, da lengkap pbs p.perniagaan
mnc I ,hihi (saya buat tajuk Avon)
anddd, da selesai jugakk present pbs pp (yg serabut gila habaq hang) haha
anddd, da selesai jugakk present pbs pp (yg serabut gila habaq hang) haha
Okay, tujuan kita nie bukan nyer nk menyemak ker apa,
just nk tlg sikit2 memana yg mampu :)
(who knows ada yg mcm kita nie yg duk tukar2 tajuk last2 minute) ^.~
nie ada contoh dapatan kajian saya (yg maybe boleh tlg sikit2)
bolehlah rujuk sini ^.^
5.2 PENDEKATAN STRATEGIK
5.2.1
Analisis Kekuatan, Kelemahan, Peluang dan Ancaman (SWOT)
Menurut Rangkuti
& Freddy (2000), analisis SWOT adalah suatu proses mengenalpasti faktor
luaran dan dalaman yang mempengaruhi sesuatu tindakan atau pelaksanaan suatu strategi
yang akan dilakukan oleh sebuah organisasi dalam mencapai maklumat, visi dan
misi organisasi.
Stephen, Mary
dan Robbins Coulter (1999,229) mendefinisikan analisis SWOT adalah suatu
analisis organisasi dengan menggunakan kekuatan , kelemahan , peluang dan
ancaman dari lingkungan. SWOT adalah instrumen perencanaan strategi yang
klasik. Dengan menggunakan kerangka kerja kekuatan, kelemahan, peluang dan
ancaman, instrument ini memberikan cara sederhana untuk memperkirakan cara
terbaik untuk melaksanakan sebuah strategi iaitu menolong para perencana
merancang apa yang perlu diperhatikan oleh mereka.
---> then, kat bawah nie korang buat jadual analisis SWOT syarikat yg korang kaji (sy ada selitkan sikit2 isi kajian sy)
----> after jadual, boleh la buat huraian tentang SWOT korang
happy writing ^.^
KEKUATAN (Strengths)
|
KELEMAHAN (Weaknesses)
|
§ Jenama yang amat dikenali
§ Perniagaan yang stabil.
§ Lokasi yang strategik
|
§
§
|
PELUANG (Opportunities)
|
ANCAMAN (Threats)
|
|
§ Pesaing baru
§
|
ConversionConversion EmoticonEmoticon